fredag 10 juni 2011

Evas fudgekaka...

...blev Mitas Romrussin-fudge...
Besök Eva blogg för att hitta orginalreceptet http://evaspysselblogg.blogg.se/category/bakverk.html

Jag gjorde alltså fudge utan kaka...och här kommer min variant som blev en regäl bit (jag vek upp kanterna på ett bakplåtspapper ca 6cm runt om.

300gr mörk blockchoklad
1 burk kondenserad mjölk
50gr smör
1/2 tsk salt
1 msk vaniljsocker
Smält i vattenbad och rör sen i russin som fått dra i mörk rom, platta ut på bakplåtspappret och strö över flagad mandel....

Ha en skön dag! Kram från Mita

ps. den blir godare när den har stått till sig nå´n dag ds.

3 kommentarer:

  1. Den ser god ut.
    Nu ska jag stärka dukar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja så rätt du har, det är roligt att dela. Det vore ju toppen att skriva ut alltsammans direkt på en tags. Det tar jag gärna emot malin.sofia@hotmail.com. Ha en skön helg,kram.

    SvaraRadera
  3. Den var lite för god!! snart slut...Jag skickar tags till dig Eva. Kram till er båda

    SvaraRadera