lördag 17 september 2011

Armband i samma stil som igår....

...gjorde jag med en anna typ av hjärta....
Idag är det härligt höstväder och det ska jag njuta av innan nästa regnperiod...
Ha en härlig dag! Kram från Mita

ps. jag har lärt mig ett nytt ord idag "Pimpa"

(från Aftonbladet om att pimpa barnvagnar.....)
Fakta: Pimpning

Pimpning kommer från det engelska ordet pimp, som betyder att man piffar upp något. Det används ofta när man pratar om bilar, till exempel i tv-programmet Pimp my ride.

Man kan också pimpa sin lägenhet med nya detaljer.

Att pimpa sin barnvagn innebär man gör en dekoration och sätter på vagnen.

Pimp betyder egentligen hallick på engelska. Det kan vara där ifrån ordet är hämtat, om man ser till karikatyren av en hallick som pråligt klädd och utsmyckad, men det är osäkert om det finns ett samband.

(TT)
Ds.

pps. Jag tror jag pimpar väldigt mycket, kul att få ett nytt ord på det dds.

3 kommentarer:

  1. Oooh vad cooolt :)
    Ha en fin hälg :)
    Kram Lill

    SvaraRadera
  2. Tack Lill, detsamma önskar jag dig! Klem från Mita

    SvaraRadera