onsdag 27 juli 2011

Färgläggning med distress-färger...

...fortsätter och det är verkligen så kul. Det går att få helt olika uttryck med samma motiv....
Färgerna jag använder heter Distress och finns både som dyna och påfyllnadsflaska. Den är vattenbaserad och väldigt mättad i färgen så det går att få starka färger....Själva motivet ska man för bästa resultat stämpla med alkoholbaserad dyna, men här har jag skrivit ut digitalt motiv med bläckstråleskrivare och det funkar med min som är Canon, det färgar av sig lite men inte så det stör mig.
Penseln är en vattenpensel som man fyller vatten i skaftet och på så sätt slipper hålla på att tvätta penseln och doppa i mugg.
Distress finns till mycket bra pris nu hos http://www.scrapfabriken.se/myshop_start.php?PRGRID=46
Jag har här lagt några droppar av varje färg i en islåda och satt etiketter med färgprov. Den förvarar jag sen i en förslutningsbar plastpåse. Då är det lätt att se vilka färgerna är för dom är så mättade att det annars är svårt att hålla isär dom om man har dom på ett fat....
Ha en skön dag! och besök http://rimna.blogspot.com/ för att se hur fint ett proffs färglägger i denna teknik.....
Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar