måndag 25 juli 2011

Ordet monokromatisk betyder enfärgad ....

...fick jag lära mig på kursen i lördags och det var en ny Aha´-upplevelse för mig att måla så......och när jag googlade runt förstod jag varför, det finns monokromatisk ljusterapi och det är mycket stressreducerande...allting har en orsak...så det är nog lugnande för min inre stress att måla monokromatiskt...
Kortet blev ett till Håkan syskonbarn som fyller i januari, men det var liksom till Oskar när jag gjort det....ibland är man ute i tid...

Färgkupol: Färg - & /Ljusterapi med Monokromatiskt ljus
Tillvägagångssätt:
Behandlingen är i en tre meter stor rund kupol som är vit invändigt.
Du ligger ombäddad med vita filtar på en madrass och inredningen kräver ingen uppmärksamhet. Sessionen i kupolen är ca. 30 minuter då du får vara ifred med din upplevelse. Ljuset som fyller kupolen bryts genom ett spektrum och bildar regnbågsfärger. Du har tillgång till en enkel fjärrkontroll där du kan styra kulörerna och stanna i vald färgfrekvens.
En färgsprakande resa för sinnet...
Det Monokromatiska ljuset, frekvenserna, går in via hud - ögon och påverkar Mitokondrierna (kraftverken) i cellerna. Cellerna får en booster och ökar vitaliteten. Hormon -/ och Nervsystem påverkas på ett behagfullt sätt. Lugn & ro hormonet Oxytocin samt glädjehormonet Serotonin frigörs.
Bra vid:
Inlärnings -/ koncentrationsproblem, sömnbesvär, oro & stress m.m.
Eftersom det höjer sinnelaget så fungerar det mot nedstämdhet och trötthet. Bra mot Jetlag.
(från http://www.livskraft.info ) synd att det var i Luleå, men jag får måla på hemma....

Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar