lördag 17 juli 2010

Ljusglas...

Här kommer ett Vinglas upp och ner som jag tänkt mig det från början, i förrgår blev det lite för mycket färg på....

Närbild.....

Jag har använt ett vinglas med vid öppning så den ena IKEA Glimma ljusglas(det kan man ju ta en liten glimma annars) blir som en liten vas till blommorna inuti det upp och ner vända vinglaset. Det andra limmar jag fast på vinglasets fot.

Jag har blandat OPAKA- täckande glasfärger till rosa.
Tekniken hittar du tidigare i veckan eller under Etiketter Grunderna Glasmålning-teknik-grunderna. Jag brukar ha en blandad ljusare klick med färg och som här en rödare, så blandar jag efter hand och stöpplar på i olika nyanser för att få liv i färgen.

Så här ser den ut målad...

Sen har jag satt på servett med änglar och text med glasdecopage.
Det hittar du teknik under Etiketter Grunderna Decopage-teknik-grunderna.

Ha en Bra Dag! Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar