onsdag 31 mars 2010

Kort i Shabby Chic-stil.....

Här kommer ett litet kort där jag prövade att göra decopage med servett direkt på papper och det gick jättebra...
Om du vill lära dig Decopage-grunderna sök bland etiketter till hö.

Som du ser blir pappret lite upp-blött och buckligt, men låt det bara torka
Sen tar du ett silkespapper eller liknande och sätter stykjärnet på ca två-tre prickar

Styker med silkespapper över tills pappret är slätt

Sen kan du lägga kortet i press för att få det fint

Nu är det färdigt för montering och jag har ett oblekt papper som blir A6 dubbelvikt och dubbelhäftande kuddar för att sätta på decopagekortet på det oblekta, men det går fint att limma också. Jag har även stämplat en text på blommorna

Nu är kortet monterat och har fått en ram i svart glitterlim...

Vi ses...

5 kommentarer:

  1. Hej! Klart du platssar på SIB, jättefina saker du gör om :-)
    Jag lägger in dig som medlem nu. Välkommen i gänget :-)
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Tack...jag är full av ideer att dela med mig...

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hittade precis till din blogg och blev förtjust i den direkt!
    Har börjat bli lite smått förälskad i shabbystilen och försöker inreda vår nyinköpta koloni så, fast det är en hel del väggmålande och fixande först. Gillar verkligen att du visar hur man gör och inte bara en massa bilder på färdigt. Tack! för inspirationen!

    *Lägger i favoriter för många framtida återbesök*

    SvaraRadera
  4. Tack LM, du är jättevälkommen Kram! Mita

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har kikat in härpå din blogg massa gånger och är så imponerad av allt snyggt du gör!Nu har jag en liten fråga,det är skamligt av mig att fråga då du nog har annat fördig men jag frågar iaf. Jag skulle vilja ha en exakt inköpslista för att kunna göra decopage på krukor och skrin osv. Vet att du skrivit det man behöver men eftersom jag aldrig gjort detta är det svårt att veta vilka färger papper lim osv.Vore jätte jätte jätte snällt om du hade lust/tid att maila mig en komplett inköpslista från tex slöjd detaljer på vad jag behöver. Ha en trevlig dag! Mvh Jennie(jennienovember@hotmail.com)

    SvaraRadera