måndag 5 april 2010

Burkar som fått en Shabby Chic-stil....

Burkar och flaskor har oftast en fin design och form
Här har jag tagit 3 barnmatsburkar och gjort en vas alt. ljuslykta av

Material du behöver:
¤ Barnmatsburkar
¤ Decopage-lack, jag har använt blankt här för att få lite gammal glasruta-stil på burkarna, men det går bra med vilket som helst och om du vill härda burkarna och att dom ska vara handdiskbara ska du välja glasdecopage.
¤ Järntråd 1,5-2mm svart
¤ Glas-silicone-transparant, finns i bygghandel i tub eller för spruta.
¤ Servetter
¤ Stämplad text, här på mönsterpapper.

Tekniken jag använt här är Decopage och det hittar du till hö under etiketter

Glassilicone-transparant använder jag alltid när jag limmar på flaskor och likn. det blir en fog som inte "bryts" så lätt.

Limma ihop den tre burkarna mot varann med silikon och låt torka, gärna över natt.

Sätt på servetter och stämplat motiv med decopage och låt torka

Ringarna gör du av 1,5-2mm järntråd
Klipp till 70cm x 3st
och vira runt en tom barnmatsburk för att få en fin form

gör en "knorr" i var ände med rundtång

Om du vill göra en ljuslykta kan du använda Ikea minsta värmeljusglas..
och när du ändå är på Ikea så passa på att köpa lite glasfat och skålar för dom kommer jag att använda i kommande projekt

Här är burkarna i form av ljuslykta

Ha det bra tills vi ses! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar