lördag 17 april 2010

Holland in springtime....

Holland ska du åka till om du vill att inpirationen ska flöda....
Jag har dessutom haft turen att få sällskapa med en floristutbildning från DelaGardieskolan i Lidköping under ledning av en av mina käraste vänner Camilla....
Helt fantastiskt...här kommer lite bilder
Keukenhof...
Europa flödar av shabby Chic...ett bord fullt med olika koppar som det planterats i..

Ett skåp med en äng av kungsängslijor....

Ljuskrona som fått prydas av koppar och fat....

Rum som flödar av färger.....

Världens största blomstermarknad Aalsmeer i Amsterdam. 120 fotbollsplaner stor, 10.000 anställda....egen frisör och post mm.....

Gerberaodlare....

Rosenodlare, 7 hektar bara vita rosor....

Barockrosor hos en grossist vi besökte....

Nu ska jag skriva rent mina ideer som jag fått under vecka och återkommer med beskrivningar som du kan använda för att tillverka egna saker...
Än en gång TACK! allra finaste Camilla.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar