lördag 24 april 2010

Ljusflaskor i shabbystil....

Måla flaskor har jag gjort i många år och många varianter och nu i Shabby chic-stil.
Flaskor finns i oändligt många design och när man börjar titta på det så öppnar sig en helt ny värld....

Jag tycker ju om att saker jag målar har ett användningsområde så därför gör jag ljuslyktor av de flesta flaskor jag målar....men det blir jättefint att använda till annat också...det kommer fler ideer snart...
Till de här behöver du
¤ Flaska, tvättad och borttagen etikett (blir snyggast när man målar)
¤ Ikeas värmejlushållare i glas - Glimma, eller något liknande som går att limma på en flaska.
¤ Servetter, tänk på att vissa servetter är mönsterskyddade om du tänker sälja dina alster, men då kan du köpa servetter i hobbyaffärer som är avsedda till decopage.
¤ Decopagelack, här matt
¤ Glassilicone
¤ Vit grundfärg
¤ Snöre och etikett som dekoration

Limma på värmejlushållaren med glassilicone och låt det torka
Måla flaskan ca 3ggr med vit grundfärg, låt torka
Riv eller klipp kanterna på lämpligt stor bit servett och sätt på med decopage
Decopage-teknik hittar du under Decopage-teknik-grunderna under etiketter till höger
Ha det bra! Vi ses! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar