måndag 23 maj 2011

Blommor av kopieringspapper....

Här visar jag blommorna jag började göra igår....
Börja med att skrynkla ett papper i tjocklek kopieringspapper ( nu kom jag på att jag ska pröva med tidningspapper..)
Jag sprayade med vatten för att det skulle ta åt sig färgen lättare och bli lite mer formbart...
....sen färgade jag in pappret med distress på båda sidor...
...vek det fyrdubbelt...
...klippte en rundel med vågig kant....
...och sen klippte jag vågit hela rundeln i en spiral (detta med att klippa i spiral har Maud sett beskrivning på och jag såg en youtoubefilm där dom gjorde små rosor av utstansade spiraler)...
...sen virar man början runt en pinsett eller en tång som jag har här, men jag tror det funkar att bara börja rulla också....
...när man gjort mitten några varv så virar man lite vidare, ev lägger ett litet veck, för att få ut lite större blad....
...och så fortsätter man till pappersspiralen är slut. Jag tvinnade underdelen med fingrarna, men kom på sen att jag kunde hållit ihop blomman med floratejp så blir det lite grönt undertill....när man gjort blomman kan man hantera den lite ovarligt, trycka till den lite, så ser den inte så perfekt ut...
...om man vill ha knoppar så tar man bara av remsan när man rullat det första...
Jag ska testa med floratejp att hålla ihop dom med och visar det här sen...
Ha en skön dag! Kram från Mita
.....................................
Jag kunde inte sluta göra blommor.....så här kommer lite fler....
Detta är floratejp, den går att dra ut lite och då blir den klistrig. Den finns i vissa hobbyaffärer, skulle tro Pandura, eller så kan man fråga i en blomsteraffär om man får köpa en rulle....
...och här prövade jag att göra dom i tidningspapper och det går lättast om man fuktar även det...
Dessa blommor i tidningspapper gjorde jag först och spraymålade dom med glimmermist efter ( vatten+rosa distress från flaska+lite perfect pearl-pulver)...
Nu säger jag hej igen....Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar