tisdag 10 maj 2011

Denna jättefina servettasken.....

...fick jag av min kära vän Gerd, som är mamma till studenten Isak.
Hon har alltid så roliga ideér som hon hittat när jag träffar henne och jättemycket pyssel som jag gjort i mitt liv har jag lärt mig av henne....
Den är virkad och sen stärkt runt en ask, alá 70-talsmodell, med potatismjöl och vatten. Ni som är lite äldre kommer säkert ihåg alla små korgar och brudkronor som man virkade och stärkte på 70-talet....
Min hjärna gick ju igång genast på denna ideén och jag tänkte att man kan ju tex. göra fint decopage på konservburkar och köpa virkade dukar på loppis och stärka som lock (blir ju lite volangtyp) till dom.....det ska jag testa nån dag.....Gerd ska skicka beskrivningen på dessa också och då kan jag länka eller lägga ut dom här....
Ha en skön dag! Kram från Mita

5 kommentarer:

  1. Очень нежная и красивая получилась коробочка

    SvaraRadera
  2. Спасибі і ласкаво просимо на мій блог
    Thank you and welkome to my blog. Love from Marika

    SvaraRadera
  3. Ja visst var den, jag håller på att testa och stärka små virkade dukar att ha som lock till glasburkar...det blir jätefint bara jag får det att stela, har precis doppat det. Kram från Marika

    SvaraRadera
  4. Jättefint, och vilken bra ide med lock till burkar.
    Ska bli spännande att se. :)

    SvaraRadera
  5. Dom håller på att torka och så ska jag nog dekorera burkarna med något också, sen kommer dom här...Kram!

    SvaraRadera