lördag 28 maj 2011

Mer stärkta virkade dukar....

...och här har jag gjort en burk till ljuslykta...
Stärkningen gör jag nu så att jag kokar upp lite vatten, ca 4dl i en 2l kastrull och vispar i 1 msk salt och en 1 msk potatismjöl, dränker in duken och kramar ur den och sen formar den runt burken och knyter ett snöre där jag vill att den ska sitta tajt runt burken, sen får den torka och då blir den helt stel....
Här tog jag och böjde till en gammal rostig sked som ljushållare, först tänte jag gjort en i ståltråd och det var därför jag tog en ganska hög burk. Med skeden hade det varit finare om den stack upp en bit ovanför, så det blir att göra fler stärkningar idag....
Ha en skön dag...här blåser det storm så det får nog bli en inne-pysseldag...Kram från Mita

1 kommentar:

  1. Verkar kul det där med stäkrkningen skall nog testa någon dag. Jag trodde du varit i kontakt med Uri Geller ang. det där med skeden;) Ha det bra i blåsten.

    SvaraRadera