söndag 16 oktober 2011

Betongkronan...

...blev färdig igår, jag visade ju den rostmålade delen, men den fick en krans och en stämplad text också....
Stagen som bildar kronan gjuter jag ner runt ljuskoppen och dom har denna formen och jag tvinnar 1,5 mm järntråd så den blir dubbel. Den är det lättaste att böja och få snyggt tycker jag.
Tvinnar gör jag med borrmaskin och det hittar du beskrivning här
Imorgon ska jag och Birgitta åka till Susanne och kolla in våra gjutna fat, det blir spännande att se hur dom blev....
Ha en skön dag! Kram från Mita

3 kommentarer:

  1. Den ljuskronan skulle jag gärna vilja ha. Eller göra något liknande. Men mina gjutgrejer har fått vinterlov nu. Rostfärgen ser också spännande ut. Hoppas faten blev bra. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Tack Eva, det tycker jag du ska pröva på att göra en. Den är en jättebra gåbortpresent som alltid blir uppskattad och som går att dekorera på olika sätt,man kan ju tex. göra en liten plantering i mitten. Rostfärgen tycker jag absolut att du ska beställa för den går att använda till så mycket. Kram från Mita

    SvaraRadera
  3. Tack Maud. Kramis till dig!

    SvaraRadera