tisdag 12 april 2011

En härlig pysselem. med Maud....

.....fick jag igår och jag hade sett så fina altrade saker hos http://designatblogg.blogspot.com/2011/02/blombomb-la-linda.html som jag hittade på Svensk Scrapbookings forum. Det är fina altrade rullar som hon gjort av hushållsrullar för att ha alla sina band på.
Maud kom på att man kan ju ta tomma rullar från presentsnöre mm och altra så det gjorde vi....

Man börjar med en tom rulle

Och limmar fast tex. tidningspapper på mitten, här har jag färgat det lite med distress för att få det att se gammalt ut.

Sen är det bara att sätta på olika fina papper på rundlarna....

Det som blir ovansida kan man ju dekorera lite mer...

Nu fick jag även första användningsområdet till min nya fina stans och jag stansade ut en spets i tidningspapper och färgade med distress....

....krynklade till lite och veckade och limmade fast på insidan nertill..
Jag rullade på en kedja på min första rulle men det kommer nog bli fler....

Titta in hos Maud på http://maudshobbyblogg.blogspot.com dom närmsta dagarna så kommer det nog mer saker som hon gjorde....
Ha en skön dag! Kram från Mita

1 kommentar: