onsdag 22 december 2010

Handledsvärmare....

.....började jag sy så här dan för dan.....
Jag sydde handledsvärmare för några år sedan och dekorerade med pärlor och det fick jag lust till att sy mitt i julstöket...
Fast jag fick hjärnsläpp och kommer inte på hur jag brukar vändsy dom så alla sömmar kommer inåt....men jag fick till det på nåt sätt iallafall, men denna beskrivningen blir nog inte bland mina mest lysande...

Mät armen och klipp till bitar med några cm sömsmån. Jag har använt svart muddtyg och pälsimitation.


Sy hop längs med hela muddsidan men lämna ca 4cm öppet det sista

Vräng mudden så sidsömmarna kommer inåt och mudden är dubbel med öppning upp mot handen. Den sista biten av sidsömmer ska bli det hål som man måste lämna för att kunna sy ovansömmen från insidan.

Kolla nu vilka sömmar som ska sys samman och tänk sen att du vänder samma sömmar inåt och drar fram genom öppningen. Börja sy och dra fram bit för bit genom öppningen till du sytt runt. Jag tog med pälsen i samma söm , men det kanske är lättast att sy några muddar utan päls först för att få in tekniken


När man sytt runt ser det ut som ett trasslen, men det går att trassla tillbaka genom den lilla öppningen som man det sista får sy hop för hand


Passar även fint med armband på om man inte vill sy på pärlor

Jag kommer snart på det vanliga sättet jag syr handledsvärmare på med alla sömmar inåt, då lägger jag ut lite bättre beskrivning....
Ha en skön kväll! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar