lördag 12 juni 2010

Korttillverkning 6.

Akvarellfärger är jättefint att måla stämplade motiv med...

Jag har ingen stor kunskap i akvarellmålning men det finns jättefina böcker för den som vill använda sig av den tekniken.
Författare Turid Strand och Marie Andreassen, dom är från vårt trevliga grannland i väst men finns översatta på svenska

Stämpla motivet i svart och embossa med clear
Måla ett lager med ljus färg först, tänk på att lämna vita fält som förhöjer motivet.

Lägg lager i starkare färger

Jag målade en ängel till för jag tyckte den första blev fel färg till kortet, jag klippte ut den och satte den med kuddar.
Tänk på att om man sätter en ängel som den här som flyger kan det vara fint att "hänga" den i ett snöre som jag ritat dit när jag fäst ängeln.

Ha en Bra Dag! Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar