söndag 13 juni 2010

Korttillverkning 7.

Punchar = Stansar och Taggsax
De här går att få många roliga effekter med, många stansar finns i olika storlek av samma mönster så man kan sätta lager på lager.
Här har jag klippt ut en ängel i ett färdigt mönsterark och stansat hörnen så det skulle få effekt mot det svarta papper som jag har som bakgrund.
Ett kort som detta är fint att skriva ett brev till någon man tycker om på baksidan och korten kan sen användas som en tavla tex. På etiketten står texten Änglar visst finns dom....

Här är hörnstansen och etikettstansen

Vissa stansar, som den här hörnstansen är lättare att vända på så man ser var man har hörnet och trycka ut mönstret.

här är en stans som man trycker ut fotohörn med.

Klippa med taggsax ger alltid fina effekter. Det lättaste är att klippa ett klipp och sen vika bort kanten så man kommer intill med saxen och klippa nästa klipp.

Om man vill få en extra effekt kan man färga in den klippta kanten med stämpeldyna, dra dynan mot kanten.

Här har jag en håltagare som jag gjort ett hål i etiketten, den har man jättemycket användning för om man pysslar mycket.

Ha en Bra Dag! Kram! Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Mita!
    Vilken fin kort det blev! Hoppas du har haft det bra! Här är det full fart!
    Jag har flyttat till en ny blogg
    anglarochparlor.blogspot.com
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Jag har det bra på semestern...Kram! Mita

    SvaraRadera