torsdag 24 juni 2010

Livet bromsar....

När allting flyter på och jag tycker att jag mår bra, har kul, mycket på G, så har livet en märklig förmåga att bromsa mig.....och det blir tvärstopp...
Jag har haft Rosfeber ca 25 ggr i mitt liv. Detta för jag har ett nedsatt lymfsystem i vä ben. Detta brukar bli ett besök på vårdcentral och en antibiotikakur och sen är jag frisk igen. Förra fredagen blev jag akut sjuk, på några timmar bara så kunde jag inte stödja på benet och hade 40gr feber, rosfeberbakterien hade denna gången gått in i blodet....sen har jag legat på Lidköpings sjukhus med intravenöst anibiotika tills idag.
Men nog om detta, det är väl bra att livet bromsar när jag springer för fort....och jag har hunnit tänka mycket under denna veckan.
Jag ska vila lite nu under veckan som kommer och lägger ut lite ideer till de tekniker jag lagt ut här tidigare, så blir det mer bilder och beskrivningar framöver.

Detta är en marksten som jag köpt i bygghandeln och som jag satt på en bild jag kopierat på vliseline, som jag visat tigigare.
Tekniker finns under Grundtekniker Etiketter
* Decopage, här matt, men det går med alla decopage (inte glas ganske)
* Kopiera på Vliseline, här kop. från tidning med tänk på att det kan vara copyright om du säljer dina alster.
* Ljusglas (IKEA Glimma små), satta fast med silicone men det går bra med lim
* Siffrorna är en schablon och svampade med vit färg

Ha en skön Midsommarhelg, Vi ses! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar