tisdag 1 juni 2010

Textiltryck på mönstrat tyg...

Att trycka texter på redan mönstrade tyg blir jättefint...
Här har jag tryckt på ett blommigt tyg och satt det med decopage på en kruka

Tekniker:
* Textiltryck grunderna
* Decopage-teknik-grunderna
finns under Etiketter grunderna

Materiat:
¤ Decopage, här textil men det går med alla sorter när det inte ska tvättas
¤ Vitmålad kruka
¤ Tyg, här blommigt
¤ Stämpel
¤ Stämpeldyna, här för textil, men det går med vanlig vattenfast när det inte ska tvättas

Målad kruka med vit grundfärg, matt

Här har jag tryckt en text på tyg och klippt ut samt fransat kanten

Pensla på decopage direkt på tyget eller på krukan, jag lade det på tyget för att jag ville inte måla över krukan med decopage för att den ev. blev blank då, jag ville ha en matt yta på krukan.

här har jag satt på tyget på krukan, tyg formar sig väldigt lätt om man vill lägga det lite över en kant som här

Här har jag tryckt en text upprepade gånger på samma tyg...får se var det hamnar....

Lycka är väl att gå ut på morgonen i nattlinnet och plocka en bukett av de första perennerna i landet...dom här underbara smörbollarna köpte jag hos en perennentusiast på en Norrlandssemester för 3 år sedan...och dom minner om min barndom för hos min mormor och morfar växte dom vilt i en kohage....

Ha en skön Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar