torsdag 6 januari 2011

Fårskinn....

... ska jag fortsätta att ta med i olika projekt under 2011. Slöjddetaljer hade ju så jättefint fårskinnspill när jag var där efter jul...
Idag blev det en dekorerad tändsticksask...

Denna ullen jag köpte var nog färgad grå tror jag, men det var så fin färg och den kostade bara 32.-/påse för 1kg spillbitar.....

Sländan var också en ny stans till min Big Shot som jag köpte på Slöjddetaljer...
Big Shot finns massor med filmer om på YouTube, det är bara att söka...

sländan har jag lagt ett lager med Dimond glaze på, det är ett flytande genomskinligt glaze som gör, här sländan, lite tre-dimentionell. Det kan användas till det mesta och jag brukar tex. lägga det i ögon för att få lite glans. Jag hittade det i Slöjddetaljerkatalogen och där heter det 3D-lack men annars brukar det finnas att köpa där det finns stämpel och scrapmaterial.

Här har jag alltså lagt glaze för att förhöja sländan som jag stansade ut i ett gråblommigt papper....

...som jag även lät komma igen på baksidan.

Ha en fortsatt skön Trettondag...Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar