lördag 8 januari 2011

Vintage-halsbandet....

...fick många olika delar att pussla ihop...

Jag trädde tre olika långa pärlhalsband på vajer

Min vana trogen satte jag små lås i ändarna för jag kommer säkert på något annat sätt att koppla ihop dom på.....

Jag hittade inte någon gammal brosch så jag gjorde en pärltofs istället.
Jag trädde en tunn kedja på vajer så det blir en lagom tjock tofs...
När jag satt ihop den så klippte jag upp kedjorna nertill

Sen samlade jag kedjorna i en stor silverpärla

Jag satte även ett liten ring och lås på den

Jag lät en lång bit kedja hänga i tofsen och satte lås i ändan på den också....mycket lås idag!!


Sidenband brukar jag köpa när jag är i Malmö i en rolig affär som heter Sostrene Grenes (hur skriver man dansk ö??) men det finns ju i de flesta affärer som har sybehör mm. Ska kolla om dom har webshop...

För övrigt så kokar jag gulasch-soppa idag. Det är bland det bästa jag vet med långkok när man kan gå och pyssla om soppan hela dagen som bara blir godare och godare....Helt skulle jag vilja ha järnspis men idag fick koppargrytan åka upp på spisen istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar