söndag 9 januari 2011

Mera tofsar...

Idag blev det en armbandstofs...
Här på rosa armband med en grå rosett också...


Och här på en av pärlhalsbanden jag gjorde igår som även går att använda som ett treradigt armband

Jag har gjort på samma sätt som igår att jag trär på vajer, men jag märkte upp längden så det var lättare att få en jämn tofs


Sen är det bra att plocka på så mycket kedja så det blir en fin tofs....

Jag provade lite olika ovandel, här en mellandel som är en liten stjärna

Här en rinstensrondell, som jag tyckte var fint men jag tror jag ska beställa hem små rintenspärlor, det blir nog snyggt

Varför inte en "tazzel-angel"......

Jag valde stjärnan
Sen monterade jag vajern genom en vajerklämma och sen ett litet lås och sen tillbaka genom vajerklämman och ner genom mellandelen, kläm till vajerklämman och klipp av vajerbitarna. Det sista klipper jag upp kedjebitarna nertill

Gulasch-soppan blev god och det var ett trevligt kalas igår....en av gästerna hade med sig våren.....det känner man stort behov av nu i all snö som blev slask-halka igår....

Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar