måndag 14 mars 2011

Recept på smörgåstårta....

Min sambo Håkan fyllde år förra veckan och jag gjorde två smörgåstårtor som jag ofta gjorde på 90-talet och den blev riktigt god...
Receptet är från en av mina barndomsvänner Gerd och jag lade till grovt riven parmesanost och lite cajennepeppar för att hotta upp den lite.
Recept:
Det blir ca-mängder för jag lagar nästan aldrig mat efter recept.
Till 2 st stora runda:
10 st burkar tonfisk i vatten som får rinna av.
1 burk majonäs
1 stor burk creme fraiche
2 burkar crabfisch i vatten, grovhackade
1-2 finhackade gula lökar
ca 1,5 dl chilisås
ca 4-5 dl grovt riven parmesanost
Rör ihop smaka av med salt och cajennepeppar

Röran ska vara ganska lös men inte rinna.

Lägg mellan smörgåstårtsbröd och "smöra" hela tårtorna med mjukost (jag hade räkost)
Garnera med ägg, majonäs, räkor och grönsaker.
De här tårtorna blev nog ung. 30 portioner.

Jag är på besök hos min syster i dag och igår började jag skissa på en Bröllops-digis som kommer senare i veckan....
Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar