torsdag 6 maj 2010

Måla Rost.....

Här kommer mitt senaste projekt, att måla med färg som rostar...

Material:
¤ Rostfärger ( www.art4fun.se och sök på återförsäljare)
¤ Grå marksten
¤ Servett till decopage, tekniken för det finns under etiketter decopage-teknik-grunderna här till hö.
¤ Stämplad text på mönsterpapper, den syns knappt i all rost...
¤ IKEAS Glimma små värmeljusglas, sätt på med glassilicone eller limma, funkar med häftmassa också om du har brådis.
¤ Taggtråd som "ljusmanchett"
För dig som känner dig sugen på att köpa hem och testa rostmålning så säljs dessa färger av Grossist-agentur Art4Fun, men dom finns hos återförsäljare över landet så gå in på deras sida och klicka dig vidare till återförsäljare eller be din hobbybutik ta hem dom till dig
Det finns även andra metallfärger som man kan lägga på en vätska som erjar (blir gön)
Det syns lite på hjärtat och blomman framför ljusstaken. Jag ska öva lite mer på den tekniken så återkommer jag.


Sä här ser färgburkarna ut, det är en trestegs-metod
1. Måla med Steel metallic färgen i flera lager och låt torka
2. När du målar sista lagret lägger du på Rapid Rust ovanpå och låter torka helt
3. Förslut rosten, du kan också avstanna processen, med Matte Sealer

Här har jag målat på Rapid rust på den ena taggtråden och den började rosta direkt.

Här är en närbild på ljusstaken


Hittade en rolig muffinsform på Åhlens som jag ska gjuta betong i.....det blir nog endel "rostade" blommor också.....

Ha en skön dag! Kram! Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Marika! "Rostade" blommor! Det kan blir fint o roligt! Tänk att rostig kan vara så snyggt!
    Jag ska på en fest imorgon, temat "Elvis Presley" och på lördag jag ska till bankett! Javisst, långklänning o allt:) Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Ja det är en underlig trend, man vill ju inte ha en rostig bil precis.
    Va kul med fester i helgen, Ha det riktigt Bra! Kram! Mita

    SvaraRadera