torsdag 20 maj 2010

Sten och betongkruka...

Idag skulle jag visat en kruka ala´ Marta Stewert, alltså som hon visat på sin show men den sprack....så jag får laga den till imorgon och göra en fin plantering i
Så här ser den ut i lagningsstadiet....

Det du behöver är:
¤ Betong
¤ Stenar
¤ Sand eller grus för att staga upp stenarna medan du gjuter in dom
¤ Något att sätta i mitten så det blir ett dränagehål, det var här min sprack. Jag trodde jag skulle vara effektiv och passa på att gjuta i muggen jag satte i mitten, men den gick inte att få ur då....det är inte alltid enkelt att vara blondin....
Här är materialet + betong

Jag lät gruset ligga kvar i påsen men marta hade en fykantig vid spann med sand i
Lägg stenarna snyggt längs kanterna

Sätt något i mitten, mindre än mugg rek. och fyll på med betong fast inte muggen då som jag gjorde här jag kan tänka mig att det går bra att knyckla hop en toarulle tex, dela lite på stenarna och putta in lite betong mellan

Låt torka minst ett dygn...
Imorgon em kommer resultatet med fin plantering i...nu har det blivit så mycket betong i botten så det får nog bli taklök...
Ha en Bra dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar