lördag 29 maj 2010

Nyrensad Trädgård....

Som jag skrev igår är jag nu i mitt hem och ska klyva ved en helg....så här kommer först lite bilder från veckan som gick och sen ska jag fota min systers Chabby Chic hem och visa imorgon....
Nu har jag äntligen rensat mina trädgårdsland.... det blev sent i år för bloggen tar tid...men är bland det roligaste jag gjort, så...
med svetten skvättande omkring mig gick jag lös på trädgården. jag rensar alltid och sen lägger jag på ny jord. jag tycker det ser renare ut då och då ser jag bättre vad som ska delas och flyttas. Vi har även lerjord där jag bor, vid Vänern, så den nya jorden liksom äts upp tills nästa år.
detta är bilden när jag tittade ut från mitt fönster på morgonen...härligt..

När jag flyttade hit så var hela berget överväxt med mossa och gräs så vi tog hit Perry med grävaren och grävde fram berget för jag älskar berg och jag tycker det är så fint med olika naturformer blandade, sen är det lättskött, men ser ändå ganska mycket ut.

Glädje är när äppleträden börjar blomma....våra äppleträd, och vi har ett tiotal till blev fint klippta, av Ulf från Skövde, förra året...och nu väntar jag bara på de första trancbarans blange (det får jag kolla upp satavningen på)

Ja, mitt trädgårdintresse kanske kommer i andra hand men det är ganska stort iallafall....Kram från Marika

2 kommentarer:

  1. Vackert med växter i berget, här är det mesta sandjord då jag bor så nära sjön.
    Fin utsikt du har från ditt fönster.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Här i Lidköping har vi ju slättlandskap för övrigt så jag är glad för mitt berg. kram från Marika

    SvaraRadera