tisdag 18 maj 2010

Mera rostigt....

Nu kan man ju tro att jag fixerat mig vid rostmålning....och så är det....nog...men det är såååå roligt.

Här har jag gjutit i rund form...det är ett tag sen så jag kommer inte riktigt ihåg vad det var, tror det var nån skål jag fick slå sönder för att få ut den...men ett alternativ är att gjuta i en petflaska.
Teknikerna finns under Etiketter Grunderna:
*Betonggjutning-grunder
*Rostmålning-teknik-grunderna
Värmeljusglaset är IKEA GLIMMA stor
Fram på ljusstaken har jag målat rostning i flera lager och i ett av lagren lade jag in små bitar av silkespapper för att få lite rostbubbligt utseende, det fick jag inte fram så bra på bilden, sen lyfte jag lite i papperskanten med en kniv så den inte skulle smälta in i underlaget. Jag lackade med matt lack och lade lite glanslack i en sträng framtill för att få lite effekt på bubblorna.

Ha en Bra dag! Mita

Här kommer ställen som säljer färgerna och säkert har de flesta kurser också. Dom kurserna i tex. kallmålning av keramik kan jag varmt rekomendera, man lär sig jättemycket och det är fantastiskt roligt.

Samarbetspartners Deco Art Akrylfärger

Art ceramic - Göteborg

Creativa Hörnan - Uppsala

Hantverksfarmen - Sandhem

Häggtappans keramik - Strängnäs

Keramikhantverket - Trosa

Keramikhuset - Råda Värmland

Keramikstugan - Flen

Konsthantverket – Grödinge

LBA design – Karlstad

Ollie pollyart – Mellbystrand

Porslinsblomman - Halmstad

(kopia fr. Art4Funs hemsida)

För dig som har hobbybutik och vill starta kurser finns ett koncept hos Art4Fun

Utbildningar Ceramic Cafe

Ceramic Café, även kallat Contempo Studio, är ett café med en annorlunda inriktning.
Där finns möjlighet att färgsätta bisque med förfriskning till hands. Detta innovativa koncept erbjuder gammal som ung en kreativ och social
upplevelse i en avslappnad, attraktiv och rolig miljö.
Besökarna kan vara av olika karaktär. Det är allt ifrån företags-kick-off till barnkalas. Eller bara en drop-in kund som vill köpa sig en stunds
kreativitet och avkoppling.

Tag chansen och starta en mycket spännande och innovativ affärs-verksamhet som just nu expanderar över hela Europa.

(kopia fr. Art4Funs hemsida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar