söndag 13 februari 2011

Jag fortsätter min kollektion med fårskinnsdetaljer...

...och idag kombinerade jag rost med fårskinn och det blev fint tycker jag själv....
Detta var glasljusstakar som jag köpt på loppis och sprayat med svart matt färg och sen rostmålat.
Rostmålning hittar du under Etiketter Grunderna Rostmålning-teknik-grunderna och Etiketter Rostmålning
Färgerna kommer från http://www.art4fun.se
Jag testade om dessa manshetter i ull blev eldfängda, men det tror jag inte var mer än vanliga i sidenblommor...
Jag hann inte fota innan det slocknade , men givetvis ska man aldrig lämna ljus utan uppsyn.... min sambo Håkan är ju van vid mina upptåg med varierande utgång, men idag undrade hann vad jag haft för mig för det luktade bränt hår när han kom hem för att äta lunch...
Manshetten har jag gjort genom att vira fast en remsa fårskinn på en ring av ståltråd....
Nu börjar mina olika projekt med fårskinn samla sig och här passar ju en av tändsticksaskarna fint...
Ett av mina tidigare projekt ska bli en present så den har också fått en fårskinnsmanshett, blockljus och en tag med Amor Vincit Omnia ....
....för idag ska jag åka till vännen Pia på pyssel-maraton, det ska bli härligt...
Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar