tisdag 22 februari 2011

Nu blir det bara kort...kort....kort....

....och texter...texter...texter.....och bara hur kul som helst, fast jag inser att jag är på träningsstadiet ännu när man kollar in bloggar som håller på med denna hobby...
Flickan till vä är med bara promarketpennor som jag även lagt i flera lager för att få skuggor i kanterna eller en nyans mörkare i kanterna
Flickan till hö är med grunden i promarkerpennor och sen akvarellpennor och som jag stompat ut  med balsamterpentin
Jag prövade ju att använda akvarellpennor + vatten först för att få skuggor i kanterna och det blev inte så bra, men så kom jag på att det kanske funkar med akvarellpennor och lösningsmedel (här balsamterpentin)
och det blir mycket bättre..
"pennan" i mitten är en stomfer som är gjort av papper för att sudda ut färger med.
Som jag skrivit tidigare hittar du tekniken jättefint beskriven på
http://scrapptorget.wordpress.com/2009/11/10/promarkers-en-liten-visning/

Jag har ju börjat göra egna texter också och det är jättekul...
Det var min vän Maud med bloggen  http://maudshobbyblogg.blogspot.com  som villa ha små "knappar" med texter till sina alldeles underbara kort så då gjorde jag ett gäng....
Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar