måndag 28 februari 2011

Steg för steg med promarker och polychromospennor...

Jag visar lite steg för steg hur jag använder dessa pennor för jag tycker ju det är så kul att dokumentera det jag gör och att göra steg för steg-beskrivningar, men rek. även att ni kollar in bloggar som...
http://scrapptorget.wordpress.com/2009/11/10/promarkers-en-liten-visning/

Stämpla eller skriv ut ett lämpligt motiv. Alla motiv fungerar med tekniken kommer ju fram mer om motivet har lite större vita ytor...
Om grundfärgen passar som bas i motivet och även runt om så målar jag med promarker så här...denna färgen heter promarker vanilla.
Sen målar man med polychromospennorna i den nyans man vill ha så här..
Detta är luktfri tinner och stompfer
Doppa stompfern i tinner..
...och sudda ut polychromosfärgen med små runda rörelser...
Sen lägger jag en mörkgrå polychromos-penna där jag vill ha en ännu mörkare skugga...
...och suddar ut denna...
Färdigt att klippa ut och välja en snyggt bakgrundspapper...och montera ihop ett kort...
Företaget jag köpt pennorna heter heter http://www.zinkvit.se
Ha en skön dag!
Jag har ingen mail denna veckan (kanske torsdag kväll)
men ni får ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar