onsdag 18 augusti 2010

Armband som kan bli Halsband....

När jag gör smycken tycker jag om att göra modeller som har flera kombinationsmöjligheter och jag sätter lås på alla berlocker jag gör så man ska kunna ändra och variera sig...
Detta är ett armband som även kan bli halsband...
Allt material från http://lillaparlan.se/

Jag trär på gummitråd (flat tycker jag bäst om)
I ena änden knyter jag fast en liten ring

Jag trär på dubbel tråd så det ska bli starkt och det är även lättare att knyta i låset. Nålen är en pärlnål och det finns där pärlor säljs.

När jag trätt på det antal pärlor jag vill för att få ett dubbelt armband så knyter jag i låset, trär ner överskottstråden en bit tillbaka knyter en knut och sätter en snabblimsplupp. Låter detta torka och klipper sen av trådarna

Jag gör en armlänk i kedja också

Nu går detta att kombinera på olika sätt.
Här dubbel som armband med en strassrondel

Här tillsammans med kedjan

Med berlocker

Som halsband och då använder man kedjan dubbelvikt som förlängning. Med eller utan berlocker.
Om man ska ha klänning som är bar i ryggen är det fint att låta halva kedjan hänga ner med en berlock i.

Ha en skön Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar