måndag 30 augusti 2010

Smycken.....

Denna veckan ska jag jobba med mitt nya projekt att sälja smycken enl. "tuppewaremodellen"
Jag designade några nya smycken igår också.....

Min smyckesväska är under utformande, men ung så här ska den se ut....
Oöppnad....

Jag har sytt hop ett lager konstläder (men det ska jag byta till ett kraftigt svart tyg i nästa väska för det gled när jag sydde i det) med genomskinlig plast. Jag sydde sen sömmar så facken blev lagom stora. På långsidorna har jag sytt på bitar med svart krossad plysch som blir som en duk när man vecklar upp väskan. Smycken gör sig alltid fint mot svart.
Sen har jag klippt upp facken som smyckena ska ligga i....

Och satt på självhäftande kardborreband på varje fack (det får jag se hur det funkar)
Detta är det första väskan jag sydde och då klippte jag upp så jag fick långsmala fack, men på den andra som jag visade ovan denna har jag klippt upp facken så dom blir långa istället, jag tror det blir lättare att lägga i och ta ur smycken.

Så här har jag tänkt mig försäljningsmodellen....


Hoppas någon kan få inspiration att göra lika eller liknade....ofta är det ju så att om man är duktig på ett hantverk så är man urusel! (som jag!!) försäljare...och då ska man nog lämna över försäljningen till andra.

Men detta är inte alltid enkelt heller för då är det svårt att tjäna något på det man tillverkar....detta är ett dilemma för alla hantverkare tror jag...

Jag spinner vidare på detta så återkommer jag med erfarenheter....

Ha en skön dag! Kram från Mita

3 kommentarer:

  1. Hej Mita!
    Iden är ju jätte bra! Jag började direkt tänka vart jag skulle kunna sälja dina smycken, de är ju så fina! Om jag kommer på nåt så åter kommer jag!
    Ha en trevlig måndag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Hej Mita,
    vilken smart förvaring... Ska fundera på om jag har möjlighet att hjälpa dig att sälja dina underbara smycken... kanske personalrummet på jobbet???
    Fick avi idag... tror dina böcker har kommit och jag tänkte hämta dem i morgon... :O) ska bli jätte skoj att få bläddra i dem!!!

    Tusen tack för att jag får låna dem, ska verkligen ta väl hand om dem åt dig :O)

    Hoppas du får en bra vecka
    Kramar Anna W

    SvaraRadera
  3. Jättesnällt av er...jag ska sy fler väskor, dom jag sytt nu blir nog för tunga att skicka, men jag jobbar vidare på mitt projekt...
    jag skickade böckerna torsd. så det är nog dom Anna..Kram från Mita

    SvaraRadera