torsdag 5 augusti 2010

Sjal....

Detta ska bli en lite trasslig sjal har jag tänkt....

Jag har klipps remsor av ett ganska glest linnetyg jag hade i mina gömmor...

Sytt ihop dom till en lång remsa

Sytt på spets i ena sidan med 5stegs-siksak och lämnar en bit spets som får hänga för sig själv

I andra sidan har jag sytt en söm som stopp för jag har tänkt att den ska fransa sig i tvättmaskinen

Jag sydde på en en rosett med långa remsor i vitt för att få en färg som bryter av

Och även en remsa spetstyg i vitt

Nu befinner sig sjalen i 60gr tvättmaskin och ska även bli töjd i och torktumlad så få ni se imorgon hur resultatet blev.....även om det blir pannkaka...man måste ju testa sina ideer...
Ha en Skön Dag! Kram! Mita

1 kommentar:

  1. Hej Mita!
    Längtar att se hur den blir!
    Nu ska jag till Stockholm!
    Har det bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera