måndag 16 augusti 2010

Grytlappar....

Jag har tänkt att sy grytlappar i Rag Quilttekniken men hinner inte denna veckan...här är de tyger jag tänkt skulle bli fina.
Mellanlägget måste nog var bomullfilt (fint i tygaffär i olika tjocklek)
Som upphängning tänkte jag sy fast en rosett...

Jag hittade en bild på grytlappar i denna tekniken, det verkar som dom sytt en kant runt om ca 1,5cm-2cm in och sen bara ett kryss över grytlappen, sen klippt kanten och tvättat.
Du hittar mer i denna tekniken under Etiketter Grundtekniker Textil-sömnad

Nu ska jag fortsätta med smyckestillverkning inför helgen och kommer fota och lägga ut smycken här under veckan...
Ha en Skön Dag! Kram! Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Mita!
    Tack för din titt hos mig!
    Hoppas du får en trevlig vecka!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Tack snälla goa Sirpa...Trevlig vecka till dig också. Kram från Mita

    SvaraRadera