söndag 22 augusti 2010

Nätkorgar....

När jag vaknade idag så hade jag en ide att göra nätkorgar att höstplantera och lägga hösten äpplen i....
Jag ska vara på mässa idag och sälja smycken, men korgarna var väldigt enkla att tillverka så jag hann med två....men fylla dom får jag göra imorgon...

Här är materialet

Den första gjorde jag med en alluminiumform som form
jag klippte av (kycklingnät som jag köpt från www.cchobby.se) så det gick lite omlott runt öppningen på formen

Sen vek jag ner en kant så det blev lite bättre stadga

Sen formade jag den runt alluminiumformen, vek över botten och plattade till, fäste in vassa ändar och formade till den som jag tyckte blev bra...

Ett handtag gjorde jag i galvad tråd och fäste i sidorna...
Denna korgen ska få ett brunt kokos(tror jag det är)-väv som finns i blomsterhandeln och sen bli planterad med fin höstfägring. Jag hittade ett gammalt fat som blev fint att ställa den på också....

Den lilla trådkorgen gjorde jag runt en kruka, förde hop nätet på mitten och plattade till så korgen fick som en fot...
Denna ska fyllas med våra trädgårdäpplen imorgon....

Ha en skön Dag! Kram från Mita

2 kommentarer:

  1. Mässan...vad roligt! Var det mycket folk?
    Önskar dig en skön söndagkväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Det var ganska mycket folk...och jättetrevligt med hantverk och konst och grönsaker mm. Trevlig kväll! Kram från Mita

    SvaraRadera