tisdag 31 augusti 2010

Min stora förebild....

...är, inte helt otippat kanske, Martha Stewert. Om jag bodde i USA skulle jag "bomba" henne med mail....ideer...recept....tills hon erbjöd mig en anställning i hennes imperium...ja, skämt o sido! Nu får jag nöja mig med att prenumerera på hennes magasin...
I det senaste numret var det en ide att packa en presentförpackning...så här...

Man börjar med en duk, här är en bakduk som jag hittade på loppis.
Jag prövade med en gammal handduk först, men den blev för liten...man kan tänka sig en rutig duk eller köpa en fyrkantig linneduk på loppis
Om man vill göra en riktigt stadig paket rekomenderar jag en duk som är kanske 130x130cm

I Marthas magasin hade dom tagit en flaska, typ 0,5 liter Loka, och en baguette och packat in så här. Jag har tagit två mindre vinflaskor, hade jag tänkt....(här är det glögg om nån ser det)och så rullar man i dom i duken...


När man viker hop rullen delar sig flaskorna lite och det blir som en botten att stå på...och så knyter man hop dom upptill.

Det blir det som fack på utsidan som man kan stoppa saker också, jag stoppade i en bit parmesanost till vinet och en chokladkaka..(se första bilden)
Min vana trogen satte jag en text med stämpel också...Kärlek övervinner allt....

Ha en skön dag! kram Mita

4 kommentarer:

  1. Oj va mycket fint du hade här *Ler* Måste kika runt lite..

    kram Cattis

    SvaraRadera
  2. Välkommen Huset vid sjön...Kram från Mita

    SvaraRadera
  3. HIh, det där va en rolig ide!
    Ha en fin kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Ha det bra Sirpa! Kram från Mita

    SvaraRadera