lördag 27 november 2010

Advent kommer med ljus....

Här är den färdiga adventljusstaken som jag började med igår....

Den blev helt vitmålad och värmeljusglasen satte jag fast med korkar, jag orkade inte vänta tills jag hann såga till rundstav...men nu vet man ju vad man ska spara vinkorkar till!!

Sen fick värmeljusen manschetter av fårskinn...

En tag med ett litet visdomord inför julen blev dekoration också.

Nu har jag inte riktigt bestämt mig var den ska stå och ikväll får det bli där vi sitter så jag har koll på att ullen inte börjar brinna, det ser ut som den är lite väl nära ljuset.....får åtgärda det imorgon...

Ha en skön kväll! Kram från Mita

2 kommentarer:

  1. Så fiffigt! Alltid kul att se kreativa lösningar på något som annars skulle bidragit till sopberget.

    Kram, Outi

    SvaraRadera
  2. Hej Outi! Visst är det extra kul när man kommer på något...att göra gammalt nytt...Kram från Mita

    SvaraRadera