måndag 22 november 2010

Armband med gummislang och memorievajer..

Nu har jag börjat göra armband med memorievajern som jag köpte på mässan...

Memorievajer är en tråd som är liksom färdiganpassad för i detta fallet armar. Den finns för ringar och halsband också samt även olika storlekar. Jag har prövar ringvajer förut med tyckt att det var för pilligt att få till...

Gummislangen kommer från www.silverparla.se och är här 4mm.
jag har klippt den i bitar och satt på den med pärlor mellan.
Slangen går lättast att sätta på om man vrider den hela tiden. Jag började med mittendekorationen och gick sen utåt åt bägge håll för att få ängeln där jag ville.
Avslutet har jag gjort med en pärla och en lite rundel på vajern med rundtång.
Här har jag satt på pärlor och vingar så det blev en ängel på mitten...
Änglavingarna kommer från www.pysselparlan.se

Ha en skön dag! Kram från Mita

6 kommentarer:

  1. Mycket fint här!
    ha en fin vecka!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du har hunnit göra sedan jag kikade in här senast. Brukar gå in på din sida emellanåt, den är inspirerande!
    /Mariette (pysselstudion.blogspot.com)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Hej Mareitte, jag kände igen din blogg när jag tittade....det börjar bli många bloggar att följa...Kul att du kikar in hos mig. Kram från Mita

    SvaraRadera
  5. hej kära Mita :) vad längesen jag hann besöka dig. Ska ta mig en titt nu

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej Malin, jag hinner inte med att besöka dig och alla andra bloggare så mycket heller, det är lite tråkigt, men det blir väl så när man lägger tid på sin egen blogg. Kram från Mita

    SvaraRadera