lördag 20 november 2010

Flasktags i shabby-stil och Zipperpåsar....

Nu börjar jag få till min Tim Holtz-inspirerade tagsdekoration i min egen stil, Shabby-stil....

Jag pysslar ju inte bara, jag tycker även väldigt mycket om att laga mat, men som allt annat vill jag att det ska går snabbt och speciellt om jag kommer hem från träning eller jobbet.
Så jag har upptäckt Zipperpåsar. Nu måste jag erkänna två saker, ibland är jag snål och så älskar jag amerikanska såpor....däribland Biggest looser....speciellt sen jag börjat träna och äta en sund kost. Och i biggest losser pratar dom ofta om att deltagarna ska förvara mat i zipperpåsar för det är enkelt och går snabbt. Så då måste jag ju pröva det tänkte jag, jag är ju obotligt nyfiken på nyheter också...och zipperpåsar har jag varit för snål för att köpa förut.
Så numera hackar jag grönsaker mm ca två gånger i veckan och förvarar i kylen i zipperpåsar.


Jag måste säga att det är fantastiskt att komma hem och bara plocka fram färdiga salladsgrösaker, färdigkokta och skalade ägg, rostade nötter, riven parmesanost mm. och bara slänga ihop en sallad.
Och så här snyggt ser det numera ut i grönsakslådan....

Matvarorna och grönsakerna håller sig helt fantastiskt fina, denna blomkålen sjöljde jag och delade och ner i påsen för på måndag 2 veckor sedan...

Nu är jag ju fortfarande ganska sparsam så de påsar som varit grönsaker i sjöljer jag i varmt vatten, sen i iskallt och låter torka samt stoppar in dom tomma i frysen sen. Då tror jag de flesta bakterier dör. Påsar som jag haft något med fett i slänger jag.
Ha en bra dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar