torsdag 18 november 2010

Ljus med fot i trä....

...ljus hör ju till mina favoriter att dekorera och det ser ju alltid lite mer ut om man ställer ljuset på något...

Jag har ju förmånen att jobba på en träindustri så jag kan plocka spillbitar.
Men nästan alla känner ju någon snickare eller kan gå in på bygghandeln och be att få titta på taklister för det är det som funkar bäst till fot på blockljus...
Här en väldigt tjock taklist(grå), men det funkar oftast med en lite tunnare(träfärgade) också bara den är ganska bred.

Man kan pröva om ljuset passar i med "rätsidan" upp eller så vänder man den så man får en plan sida att ställa ljuset på.

Jag tycker väldigt mycket om denna grå färgen som jag kom på i början av 90-talet då det var inne med vrakved. Jag blandar ut grafitsvart lackbets med mycket rödsprit och penslar på obehandlat trä så får det denna färgen.

Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar