lördag 30 oktober 2010

Änglar från Pysselpärlan...

Jag började med att göra änglar av den största (4cm tror jag) vingarna och de minsta fick bli örhängen....

Susanne skickade med en konformad pärla eller så kan man nog använda den till avslut på flätade armband tex.
Men hos mig fick det bli en variant av sprallig ängel....

Här kommer en repris på beskrivningen till sprallig ängel:
....med material från www.pysselparlan.se
Pysselpärlan är ett av de företag som jag samarbetar med i min Pärlkurs
http://www.minkurs.se/mitashantverk/
Den första ängeln fick en kompis....

Detta är material man behöver:
¤ 3st hattpinnar med kula på
¤ silverkon-pärla
¤ Änglavinge
¤ liten pärla till huvud
¤ Lås här 16mm karbin

Trä först in två hattpinnar med kulorna neråt som blir fötter

Gör två rondlar med rundtång så fötterna hänger på kroppen-konpärlan

Stick in den tredje hattpinnen med kulan neråt och dra upp den in i konen så den bildar en stopp......trä på vingar och huvud och gör en berlockrundel som du stoppar låset i .....

Om du vill lära dig göra berlocker kan du gå in på min webkurs-Smyckesdesign och testa demoavsnittet.....

Nu måste jag valsa runt med dammsugaren en stund...men sen ska det bli mera smycken...Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar