fredag 29 oktober 2010

Pysselpärlan...

...låg det paket från i brevlådan när jag kom hem.

Susanne på www.pysselparlan.se har byggt upp en jättefin webshop och hon är en av dom som nappade på samarbete med mig i min smyckeskurs.
Jag älskar ju utmaningar så jag har två gånger frågat Susanne om hon vill plocka ihop material för 250:- och så gör jag smycken efter de ideer jag får av de pärlor hon skickat...Jättekul!!!! och det var så den spralliga ängeln föddes...
Kolla in så mycket härligt material jag fick....

Nu skulle ju jag försöka vara disiplinerad imorgon och ha en dag med smyckestillverkning....men ni kan ju gissa vad jag kommer att pyssla med istället....
nya ideer blir det nog....


Jag har föresten sett en webshop (Tigrib) som har ung. samma ide med att dom skickar material och så får man göra smycke utifrån det.

Detta stod i veckobrevet:
Vill du bli vår smyckedesigner?
Vi söker dig som är kreativ och önskar bli vår kreativa partner.
Du får ett paket med pärlor varje månad.
Det du gör:
1. Skickar ett foto och beskrivning av smycket (eller annat roligt) innom ett fast datum.
Du betalar inget för pärlorna
Obs det är olika pärlor i varje paket till varje designer.
Ge oss referenser på vad du har gjort för smycken förut.
Och skicka detta till info@tigrib.se


Ha en fortsatt skön fredag! Kram från Mita

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att få en sån paket i posten!
    Är den där andra grejen till vem som helst? Hih, nångång kanske när man har blivit riktigt duktigt!
    har det mysigt!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Jag fick det i ett nyhetsbrev på mail...så anmäl dig till TIGRIB nyhetsbrev.
    Du är redan jätteduktig, Sirpa...Kram från Mita

    SvaraRadera