onsdag 6 oktober 2010

Lite av varje.....

...pysslade jag med igår...
Jag har gått och funderat vad jag ska göra för kort med mina nya fina stämplar från Creative company...www.cchobby.se
Här är ett enkelt kort med bara stämplar och stämpeldyna i silver + lite glitterlim i guld.
Änglar och textstämpel är från Reprint som har åteförsäljare på många ställen.
Hörnstämpel är en ny från Creative company

Inuti blev det vingar i mitten med stämpel från Creative company och textstämpel från InkyWings (har webshop)


Jag fortsätter att göra armband i dom sidenmatta pärlorna från www.silverparla.se
Dekorpärlorna är från http://lillaparlan.se
Armband i Vintagestil kallar jag de här...

Jag har även köpt hem det limmet (fogmassa) som ska vara bra att limma-bygga porslinsfat med, det ska jag testa imorgon när jag får besök av mina godingar till vänner Birgitta och Susanne...

Den här lille filuren satt på vårt dörrhandtag igår.....han kanske frös och ville komma in.....

Ha en skön Dag! Kram från Mita

5 kommentarer:

  1. Hejsvejs!
    Vad roligt att du tittade runt i min blogg!
    Jag sågade av skeden med en cirkelsåg och sedan använde jag en drämmel att slipa till de vassa kanterna. Jag tog en hovtång och böjde med och hammrade den sista biten. Det krävs lite handkraft och handskar, men det går. Prova du oxå!
    Jag hittar gamla skedar på loppisar...om man använder kaffeskedar så är det ju lättare att böja förstås. Vilka otroligt fna armband du gjort!
    Ha det gott/kram sussa

    SvaraRadera
  2. Tack Susanne, det ska jag pröva med en kompis....du hade gjort så jättemycket fina saker. Jag böjde en gaffel och hade som överdel på bygga-kakfat, kolla på den om du tycker det är kul med loppisfynd.
    Kram från Mita

    SvaraRadera
  3. Susanne, bygga fat ligger under Grunderna etiketter Limma loppisfat om du skrollar ner en bit....

    SvaraRadera
  4. Hej...först där nere och nu här!
    Iii , vad är det där, gräshoppare eller?
    Vilken fin kort och armdand!
    Vad roligt att du vill vara med i min lilla utlottning, lycka till!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Tack Sirpa... det är nog en gräshoppa. Kram från Mita

    SvaraRadera