onsdag 27 oktober 2010

Embossing folder...

...är ett sätt att prägla papper och få olika mönster upphöjt i pappret..

Man kör pappret i big shoten mellan embossing foldern..

Och får en präglad yta..

Jag körde ett vitt och ett svart papper och på det svarta drog jag vit stämpeldyna för att få mönstret att framträda och använde det sen till att klippa ut olika detaljer och kombinera ihop med det vita pappret.


Big shoten kommer från www.cchobby.se
Embossingfolder kommer från www.slojddetaljer.se
Men båda dessa företag har hela konceptet med sizzix och Big Shot


Ha en skön dag! Kram från Mita

6 kommentarer:

  1. Men vad fint det blev! Det där har jag aldrig provat....fast jag har en maskin iaf s det tål att tänkas på. Ha det gott/ sussa

    SvaraRadera
  2. Ja det var jättekul...Kram från Mita

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad fin den blev!
    Tack för din hälsning hos mig Mita!
    Jag vill tacka en gång till att du gav tillfälling till mig att lära göra smycken, Jag har fått så snälla kommentarer om mina smycken att jag är mycket tagen!
    Önskar dig en trevlig torsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Du var rätt person Sirpa...snart har du smyckesförsäljning hemma..Kram från Mita

    SvaraRadera
  5. Hej Mita!
    Tänkte be dej om hjälp....jag tänkte göra såna här små paket med värmeljus och tändstickor att ge bort i julklapp men hittar inte igen det någonstans. Jag har sett det på flera bloggar och i en fanns det beskrivning, men hittar inte igen den. Har du nå´n aning om vart jag kan hitta det eller du kanske har en beskrivning själv. Den jag såg som jag tyckte bäst om, och jag tror att det var där jag såg beskrivningen oxå, hade både värmeljus, tändstickor och tepåsar....
    Du vet hur det är när man tror att man ska komma ihåg vart man ser allt...
    kram/ sussa

    SvaraRadera
  6. Tyvärr Susanne, det tror jag inte jag sett, men jag ska tänka på det. Kram från Mita

    SvaraRadera