tisdag 19 oktober 2010

Beskrivning på ängel....

Den andra jag gjorde fick en gloria av en rinstensrondell...

Här är materialet:
¤1mm och en tunnare 6mm el 8mm silverfärgad koppartråd
¤Tänger
¤Lås om du vill ha den som berlock att kunna byta halslänk annars kan du sätta en ring överst.
¤Rinstensrondell, finns där smyckesmaterial säljs
¤Pärlorna använda jag inte för det blev klumpigt och det är svårt att hitta små pärlor med 1mm hål. Men nu när jag tänker på det kan man sätta på pärlor med tunnare tråd och man tycker det är fint med lite dekoration på ängeln.

Jag började med att forma kroppen med plattång

Sen vingarna enl bilden

Sen vek jag ner båda ändarna och drog den ena runt kroppen och den andra uppåt för att använda som huvud


Jag fäste in trådana i magen så inga vassa taggar skulle sticka ut och sen tog jag en bit 6mm tråd och vek dubbel, länka runt huvudet och trädde på en rinstensrondell och avslutade med lås. Hur du gör rondeln att sätta låset i kan du lära dig på demon av min smyckeskurs( Klicka bara på smyckeskursen här i hö sida och så kan du titta på demoavsnitt)


Jag gjorde en i rostig tråd också, kan passa som smycke i lite ruffare stil, men om du ska använda som smycke måste man spraylacka med lack för annars färgar den av sig ( jag skulle ta matt spraylack för metall )
Annars kan man ju göra denna i lite större och ha som julgranshängen eller dekorera kransar eller hänga i fönstret....

Idag ska jag och min vän Maud fortsätta vårt tomteprojekt inför Storebergs Julmarknad 4-5dec....
Ha en skön dag! Kram från Mita

4 kommentarer:

  1. Jättefin! Lycka till med tomtarna! Kram från Crea

    SvaraRadera
  2. Tack Crea! Ha en bra dag! Mita

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hoppas det har gått bra med tomtarna!
    Ängeln är så söt!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Tack Sirpa, tomtarna är på G´dom har fått skägg och näsa igår....Kram från Mita

    SvaraRadera