tisdag 5 oktober 2010

Flätat armband färdigt...

Jag blev lite trött efter träningen igår så armbandet har jag gjort idag istället...
och lite knepigt var det men det gick.
Det hade nog varit lättare med läder men det hade jag inte hemma så det fick bli filt.

Jag klippte till en 3cm remsa och klippte upp remsorna så det blev 3st 1cm.

Här kommer beskrivningen från Martha Stewert living:





Börja som på beskrivningen med att trä genom som på bilden. Det blir liksom att man ena gången vränger remsorna och sen flätar man tre "flät" och sen vränger man tillbaka så remsorna hänger slätt utan vrängning
Så här ser det ut när jag gjorde det. Här är jag en bit in på flätningen


Sen flätar man tre "flät" och vränger tillbaka


Avluta när flätningen är rät

Jag satte kardborreband som "lås"

Armbandet fick lite berlocker också...

Men det kommer bli mycket snyggare i skinn....
Här från creative companys katalog....fuskskinn i orm skulle bli jättehäftigt!

Slöjddetajer har färdiga remsor som man får splippa i tre...det får bli en tur till Skara snart....

Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar