lördag 23 oktober 2010

Armband i Vintigestil....

...blev de här .....


Att trä kedja på gummitråd hade både Slöjddetaljer och Creative company som ide för några år sedan och det passar ju jättefint i den nya Vintigestilen....
Jag kombinerade med att först trä gummitråden genom gummislangen som är 2mm, så får man lite mer stadga i armbandet.
Det första trädde jag gummitråd genom en lång bit gummislang och sen kedjan på + några silverpärlor som hade tillräckligt stort hål för att gå på gummislangen.

Jag trär genom varannan länkdel på kedja, upp och sen ner...

Förbi pärlorna får man låta ca 3 länkdelar hänga löst.

När jag avslutar öppnar jag en länkdel där jag tar av kedjan och hakar i den i kedjan där jag började och försluter.

Det andra armbandet har jag blandat i mer pärlor och smyckesdelar och klippt gummislangen i mindra bitar samt gjort berlocker att hänga i.
Jag fick byta till en grövre kedja än den på bilden här för denna hade för små länkdelar.

Jag har använt material från:
www.silverparla.se
http://lillaparlan.se
www.cchobby.se


Kedjorna jag har använt är i Antikguld som jag haft liggande säkert 5år och det är ju kul att få användning för dom. Nu finns det kedjor och smyckesdelar i Antikbrons som är jättefina och kanske mer "rätt" till vintigestilen.

Ha en skön dag! Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar