måndag 18 oktober 2010

Fjäril.......

I natt har min hjärna jobbat med en ängel......och när jag vaknade hade jag en bild och hur jag skulle göra den.....men......
När jag kom ner till min lanthandelsatelje så låg det en rest från en blomma som Pia lärde mig göra i lördags och då blev det en fjäril istället...

Detta var en del av en blomform som vi stansade ut och när jag såg den så tänkte jag att den ser ju ut som en fjäril om man böjer den lite....


Jag tog hattpinnar med pärla på till spröt-stjärt och gjorde två hål där jag kunde fästa hattpinnarna...

Först tog jag en kort bit stråd och fäste med...och det funkar ju bra om man ska limma den...

Men sen tänkte jag att det är ju bättre att ta en längre så man har en del att sticka ner i tex. en krans

Sen färgade jag den med grön och guld stämpeldyna bara genom att stryka den över vingarna.

När jag gjort denna tänkte jag att denna modellen går ju att göra genom att klippa fjärilsformen av papper eller filt och så använda pärlhattpinnarna på samma sätt....
...eller varför inte ta vackra höstlöv och göra fjärliar av....
Nu blir det Slöjddetaljer och träning....
Ängeln får bo i min hjärna tills i eftermiddag.....så visar jag den imorgon om jag inte får massa nya infall på Slöjddetaljer, det är inte så ovanligt.......

Kram och Pyssla lungt! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar