onsdag 7 juli 2010

Dekorera flaskor....

...hör ju till en av mina favoriter och jag tycker ju om att göra ljuslyktor av det mesta, det har ni säkert förstått...
Här är två flaskor, den ena är drömmen om Italien och den andra kanske en vinflaska från en god väns bröllop.....

Jag är en person som alltid har bagaget från resor fulla med semesterminnen. Denna flaskan är ett minne och har blivit en symbol för min dröm om Italien. Jag ska nån gång i livet bo minst 6 månader i Italien....och då drömmer jag inte om vackra Italienska män och snabba bilar...nej! nej! Jag vill bo i en liten by, gå till de lokala affärerna och köpa grönsaker, parmesanostar, vin, stenugnsbakt bröd...och på vägen dit och hem bekanta mig med äldre damer som såsmåningom bjuder in mig i deras kök och jag får laga mat tillsammans med dom....Det är min dröm....
Denna flaskan är från en vandringsresa vi var på i Toscana och från en Engelsk dam som heter Franceska och som hade gjort verklighet av drömmen. Hon drev vandrarhem, liten vingård, pressade egen olivolja och bjöd oss på dessa läckerheter under ett stopp på vandringen.....

Denna flaskan tänker jag mig kan vara ett förslag till gåbortpresent efter ett bröllop. Smyg in i köket på bröllopet och be att få en tomflaska, dekorera den och ta med den som ett minne till brudparet nästa gång ni ses...
Jag hade inte inte kanske min mest fantasirika dag idag, men en ide iallafall...

Ha en Skön Dag! Kram! Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Mita! Hoppas allt är bra med dig!
    Jag har alltid drömt om Toscana men istället har jag hamnat nu till Finland:) Helgerna har jag möjlighet att njuta om 1800-talets sommarstuga i Sysmä och det vackra naturen! Veckorna får jag vandra i Helsingfors!
    Har det så bra!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Finland är också jättevackert, vi var där för 3 års sedan. Vi åkte över till Åbo och bilade bottenviken runt. Vilka stränder det var ovanför Wasa....Ha en fortsatt skön semester. Kram! Mita

    SvaraRadera