söndag 11 juli 2010

Vaknade till liv....

Efter jättetrevligt 40-årskalas igår, Tack Carina och Micke!, är jag lite lätt morgontrött....när detta inträffar brukar jag ligga och titta på inspelade program på tv....idag blev det Strömsö och Marta Stewert. På Strömsö gjorde dom jättefina trådburar, får se om det kan bli någon variant på det här. Marta är för tillfället inne på Hallowen och hade en gäst som gjorde träd av tråd.....då vaknade min skaparlust igen och här kommer en variant på deras träd som var i koppartråd med spindlar mm i.
Idag blir det halvfärdigt då det skulle gjutas i ett gipsfundament...

Jag använde järntråd då jag tänker mig att mitt ska få stå ute och rosta...
men det går givetvis att göra i alla trådar.

Jag tog en tvinnad tråd till mitten och virade tunnare, 1,5mm järntråd runt. Man virar fast trådarna nertill och sparar även "rötter" som ska gjutas ner i gips.

Fortsätt vira trådar runt tills du fått det antal grenar du vill ha...

Vik ut rötterna så trädet hamnar i mitten av det du vill gjuta in det i...jag tog en kruka, men det kan bli fint med kanske något loppisfynd som en blommig skål....

Blanda till gips och häll i krukan och lår stela....kanske till imorgon...eller kväll...nu ska jag fundera på hur jag ska måla krukan, det lutar åt rostmålad och så ska jag ha något att hänga i grenarna....

Fortsättsing följer....
ha en Skön Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar